Şekerpare (Pastane Usulü)

Merhabalar! Geçtiğimiz Kurban Bayramı’nın tatlılarından biriydi bu nefis tarif. Instagram keşiflerimden Şef Burçin Arda’nın bir paylaşımı, kendisine teşekkürlerle:)

Standart fırın tepsisine yapacak olursanız tamamı sıkışık bir şekilde doluyor, ben şahsen bir daha sefere yarım ölçü yapmayı düşünüyorum, kalabalık aile ve dostlara bile yetecektir.

Malzemeler ( 40 şekerpare)

Ölçü bardağı 200 ml.imiş ben tartarak yaptım.

4 su bardağı (500 gram) un

1 su bardağı (150 gram) pudra şekeri

250 gram tereyağı

3 yumurta ( birinin sarısını ayırıp, üzerine süreceğiz)

1 su bardağı (150 gram) irmik

15 gram (1.5 paket) kabartma tozu

Şerbet:

1 kg tozşeker

1 litre su

Yarım limon ( sıkılmayacak bütün halde konulacak)

•Hamur için oda sıcaklığındaki yağla birlikte tüm malzemeler yoğurulur. Kolay çalışılan bir dokuda olacak.

• Rulo yapılıp önce dörde sonra her bir parçayı onar lokmaya ayırırsanız eşit olacaklar.

• Yağlanmamış tepsiye ( Bu çok güzel bir püf noktası ben de Burçin Hanım’dan öğrendim, hamur tepsiye tutunuyor ve şerbetlerken pratik oluyor.) yanyana, klasik olsun isterseniz oval yapıp üzerlerine hafif bastırarak dizilir.

•Ayırdığımız yumurta sarısı sürülüp çatalla iz yapılır.

•160 dereceye açılmış fırına verilir, güzel kabarıp renk alana dek pişirilir. ( Benim fırınımda 40 dakika sürdü)

•Onlar fırındayken şerbet 5 dakika kaynatılır.

•İkinci püf noktası: hamur da şerbet de sıcakken üstlerine dökülür.

•Servisten önce oda sıcaklığında en az birkaç saat, hatta geceden dinlenmeleri çok daha iyi olur.

Afiyet olsun!

Yorum bırakın

Bir WordPress.com Sitesidir.

Yukarı ↑