Oreolu Brownie

Merhabalar! Herkesin en sevdiği çikolatalı lezzetlerden brownieyi, farklı bir tarifle denemek istermisiniz? Şekerini de azalttım, kefir de koydum müthiş oldu. Kırk yılda bir bisküvi ilaveli tarifler yapmak da zarar vermez sanıyorum, bence bazı yiyecekler bize neşe ve mutluluk katıyor, varsın biraz kalorili olsun, sonra dengeleriz😉Yapımı da çok pratik ve her zaman sorunsuz pişiyor. Gelelim malzemeler ve anlatımına;

Malzemeler (25×25 kare kalıp ya da küçük dikdörtgen kalıp)

3 yumurta

1 su bardağı tozşeker

2 çorba kaşığı tereyağı

1/2 su bardağı sıvıyağ ( ben fındıkyağı kullanıyorum)

2/3 su bardağı veya 4 dolu çorba kaşığı kakao

2 su bardağı un

1/2 su bardağı kefir

1 çay kaşığı karbonat

1/2 su bardağı frambuaz ya da vişne (donuk)

18 adet Oreo bisküi

Fırını 170 dereceye getirin, ısınsın. Fırın kabının içine göre şerit kağıt kesin ve (+) şeklinde yerleştirin ve kağıtların size bakan kısmına fırçayla yumuşak tereyağı sürün.

Derin bir kapta bir çatal ya da çırpıcı telle yumuşak tereyağı, şeker ve sıvıyağı kremamsı olana kadar çırpın. Brownielerin özelliği mikser gerektirmeyen ve aslında kabartıcı bile kullanılmayan kekler olmasıdır. Bu tarifte kullanılan kefir, ilave bir kıvam ve yumuşaklık veriyor. Yumurtaları teker teker katarak devam edin, kefiri ilave edin. Un, kakao ve karbonatı ayrı bir yerde birbirine (kuru halde) bir çatalla karıştırın. Fırın kabınıza göre, keki pişince kaça böleceğinizi düşünüyorsanız o kadar Oreo bisküviyi ayırın. Benim 9 taneydi, mesela. Diğerlerini elle gelişigüzel kırın ve frambuazlarla beraber hamura katıp spatulayla katlar gibi karıştırın. Unları katıp tekrar karıştırın ve hazırlanmış kalıba dökün. Kesiş şeklinizi planlayıp birer bisküvi saplayın, çok gömmeyin şık dursun. Sıcak fırına koyun ve 35 dakika sonra çıkartıp bir ızgara tel üzerinde soğumasını ( ya da ılınmasını😉) bekleyin. Afiyet olsun!

Yorum bırakın

Bir WordPress.com Sitesidir.

Yukarı ↑